WERELDSTAD MEISJE - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu WERELDSTAD MEISJE - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu

WERELDSTAD MEISJE

Door: gienie

Blijf op de hoogte en volg lotus

25 April 2011 | Thailand, Bangkok

Meisje ging wederom op reis en
nu zo vanaf de rust en de mooie baaien en bergen en de zeebries van eiland Koh Chang naar wereld stad Bangkok,en na een voorspoedige reis met de ferry en prive bus waren we 7 uur later in het mooie hotel

Je kan hier 2 etmalen leven in 1 etmaal ,dag en nacht leeft de stad, en dat doen we dan ook maar
er zijn van die plaatsen op de wereld die je gezien MOET hebben

BE there DONE that heet dat, and so we dit !!!!

Zaterdag gingen we oppad met Chang`s vriend en zijn vrouw , naar de uitmonding van de rivier aan de zee, nog net in BKK maar zo afgelegen, dat hier geen bijna enkele toerist komt, heel bijzonder dus, bloedheet was het en geen zuchtje wind, we liepen over bamboe stellage door de mangrove , er zijn hier de grootste garnalen kwekerijen die je maar kunt bedenken, en ze verser eten kan niet,en
zo groot en lekker Een tafel vol snoeperij wordt geserveerd en we smullen van alle sea food!! wat een bijzondere wereld, en ja ik laat me graag aan de hand meevoeren , PLan B eindmiddag/ avond programma viel in het water, ivm met wolkbreuk en in half uurtje stond de stad onder water, we besloten naar hotel te gaan en aan de thee met taart een fijne middag en fijn gezelschap, moe maar voldaan gingen we slapen
oja morgen Pasen................

24/7 LIVE YOU LIFE !!!

we lopen samen naar de rivier, om te gaan varen , en ineens wordt onze aandacht getrokken door belletjes en chantende muziek, ff kijken dan maar OKEE !!

een HINDOE tempel met veel bedrijvigheid, en voor dat we het weten staan we in de rij, en moeten/mogen we bijna vooraan staan, WAAR WACHTEN WE EIGENLIJK OP ??? geen idee JIJ??? ikke niet
maar binnen een paar seconden zijn we gezegend, bewalmt. en voorzien van een rode stip, en heeft SHIVA en alle andere HINDOE goden ons minsten 10 dAGEN EN NACHTEN goodluck en happines toebedacht en bedankt he .......
lachend staan we buiten

voor het respect gevoel laten we de stip nog effies ziten maar om de bocht en uit het zicht van de bloedmooie !!!! HINDOE priester oh oh die zwarte ogen en heerlijk bos ,met zwarte krullen ja mag gezegt worden (*>*}

{ of werkt dat goedje op mn hoofd nu al ??? hahahha} .zijn we nu weer gewone toeristen ha ha

OH OH ik trek het haast niet meer want er staat een nieuwe activiteit op het programma. een

LUNCH aan de CHAO PRAYA rivier op het luxe terras van THE ORIENT hotel, eigenlijk voor een chique kopje koffie, maar toen we eenmaal zaten ging Chang helemaal los. prosecco in zoon zilveren standaard naast je tafeltje een lunch waar het water me nog van in de mond loopt en dan een uitzicht die meteen op mn harde schijf staat.en voel het geluk bijna overstromen.

daarna varen op de rivier en de klongs dwars door oude gedeelte van BKK, een andere kant van de stad,met veel groen en mensen die op en net boven het water wonen, arme sloebers onder de brug, en mooie huizen met dikke hekken en gevaarlijke dogs op het randje van het erf, toe maar Wodan kijk eens stukje worst ha ha ,
De oude tempel bezocht
daarna naar het BOTEN HUIS, van de KONING. een soort gouden koets idee, ik kreeg een pers kaartje om en mocht foto`s maken , toch heel bijzonder om binnen te zijn.
en als afsluiting met de skytrain terug naar hotel
Vriend van Chang had ons uitgenodigd om te dineren en zo zaten we na een uurtje wederom een een heel bijzonder huiskamer restaurant om Thais de eten, waar je vingers en stokje te kort kwam...........

autenthiek en op plekken die je alleen kunt vinden als je in de stad woont.

De avond was nog jong, {WIJ OOK ha ha ha } en zo "verdwaalden "we zomaar in de nachtclub buurt, met alles er op en eraan, mama kwam af en toe even ogen te kort, maar Chang lafeerde me met het grootste gemak door deze wijk, en het werd erg laat die nacht...........en het was nog lang onrustig in BKK

en nu een klungel dagje fotootjes overzetten beetje shoppen massage,en wachten op Roos en Ingrid die vannacht zijn gaan reizen om naar BKK te komen
En dan morgen naar de Nederlandse Ambasade voor belangrijke gesprekken om T.C.D.F goed op de kaart te zetten
Chang heeft hier in een belangrijke rol gespeeld en brengt de juiste mensen op de juiste plek samen ,en zo blijft de circel zich maar sluiten rondom ons en rondom het project

Geweldig dat ik ook een deeltje van de schakel mag zijn, en ook mijn steentje heb kunnen bijdragen.........

En zo zie je maar weer NIETS is toeval in dit leven . sommige dingen moeten zo zijn.
Vertrouw ook in je eigenomgevening op deze dingen en laat je er door leiden
het zal je veel moois brengen , en je leert om met een open hart de wereld te benaderen, dar wordt de wereld mooier van !!!

mama gaat de stad onveilig maken, jullie doen nog maar even druk met de PAASHAAS, en ja volgende week om deze tijd ben ik weer aan het werk ???
nou nog maar even niet aan denken

IK HEB JULLIE LIEF

pas goed opjezelf en ik stuur jullie warmte veel liefde vanuit de WERELD STAD

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

gienie

• 25 April 2011 - 08:34

Ron&Hanke:

Geniet nog maar ff, die laatste dagen zijn zo om.
    we hebben genoten van alle verslagen.
    Kusjes uit Nijverdal.

• 25 April 2011 - 16:52

Dorothé:

James Bond meisje, wereldstad meisje: wat sta je mooi op de foto's! Blijf alleen naarstig zoeken naar Chang Bond himself on the picture...
    Bless you en allen die met jou op reis zijn, tot gauw, D.

• 25 April 2011 - 18:45

Jeanine:

Zal je verhalen missen als je weer terug bent in de " gewone" wereld. Geniet er nog maar lekker van.

• 25 April 2011 - 18:49

Pluisje:

lieverd wat een prachtige foto's! En wt een heerlijk eten. Die garnalen... jammie jammie. Geniet er nog maar lekker van en wat fijn dat je je stem kan laten horen en achter kan laten voor alle lieve mensen die jij geholpen hebt. Heel veel liefs van ons.

• 26 April 2011 - 11:17

Mariet En Ria:

Hallo lieverd,
    Wat een geweldige verslagen maak je, en wat een prachtige foto's. We hebben er enorm van genoten. Nog even en dan weer terug met de grote vogel naar Nederland. Geniet nog maar even en alvast een hele goeie vlucht terug.

liefs van ons

• 26 April 2011 - 22:33

Tsjakko:

wanneer kom je terug , weet je een vlucht tijd ofzo

Eva :

Hey Wereldwijf ....ik ben jaloers op je volgend jaar ga ik met je mee ......?????/