De GROTE VOGEL - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu De GROTE VOGEL - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu

De GROTE VOGEL

Door: gienie

Blijf op de hoogte en volg lotus

29 April 2011 | Thailand, Bangkok

Er is een mooi Boeddhistisch gezegde

“Treur niet bij je afscheid ,maar wees blij dat je elkaar ooit weer gaat zien”

Ik treur niet maar heb de afgelopen 2 dagen afscheid genomen van Roos en haar zoon en , van Chang en als laatste van Ingrid en Eric en stond ik dus dapper 5x dierbare mensen uit te zwaaien, en dat viel niet mee............

Het werk daar is niet af !! er zijn deze week goede gesprekken op de Ambassade geweest en Chang gaat zijn netwerk inzetten om dingen te versnellen, Er wordt geld gegenereerd en alle zaken rondom de stichting worden officieel !
Dat betekend werk, salarissen , maar bovenal goede berichten voor alle kinderen
Er komt een aangepaste BUS om kinderen te kunnen ophalen , en De speciale school gaat zo 3 dagen per week open, er is een verpleegkundige aangetrokken, een stage /werkplek van een jaar voor een thaise vrijwilliger. En er komt een 2de paard bij, en de thaise staf mensen gaan verder getraind worden , opdat men nog minder afhankelijk wordt van vrijwilligers
Chang gaat zeker terug naar Thailand, om te werken / projecten te doen, en Ik???
zoals het gezegde al zegt………………..

IK heb het heel erg goed gehad, veel gezien en veel gedeeld
Hele bijzondere momenten meegemaakt, en opnieuw geleerd dat alles wat je in het leven nodig bent in je HART zit
Als je die oprecht kunt openen en geven zijn er geen taalbarrières zijn er geen grenzen,
Met een eerlijk en open hart ontmoet je de juiste mensen !! en samen maak je de wereld mooier.

Liefs heel veel liefs xxx Gienie
IK HEB HET LEVEN LIEF ZO LIEF !!

Iedereen dank voor het meelezen de reacties de lieve woorden de smsjes fijn hoor !!
Nu nog een maandje en dan gaat de grote vogel mijn geweldige zoon ophalen en zijn we allen weer thuis, maar voor hoelang???

• 29 April 2011 - 17:30

Nathalie:

Lieve Gienie,

Inderdaad bijna is het weer zover en zijn jullie allemaal thuis. Maar voor hoelang is inderdaad altijd maar weer de vraag.

Super wat je daar allemaal gedaan hebt, was elke keer erg bijzonder om je verhalen te lezen.

Goede reis terug en wie weet tot snel.

Groetjes Nathalie

• 29 April 2011 - 17:50

Dores:

Goeie reis en hopelijk tot snel! liefs

• 29 April 2011 - 18:47

Riekje:

heeeele goede vlucht terug..
    liefs riekje.....
    en sterkte ,met het terugkeren,
    in ons vluchtige leven....zal best wel weer wennen zijn , maar ik zal je wel helpen...want ik heb jou ook gemist !!

• 29 April 2011 - 20:49

Pluisje:

lieverd een hele goeie reis terug en je neemt de herinneringen mee in je hart. En je zult terugkeren daar ben ik zeker van. Zoiets werkt verslavend. Zeker voor jou. Vrouw met een groot hart! Tot gauw. Dikke kus van ons en pas goed op jezelf.

• 01 Mei 2011 - 18:41

Dorothé:

Zomernacht

Voor Gien een prachtig gedicht van C.O. Jellema: als pleister met een zoen op de zielepijn..

"Doe nu eens die gedachten dicht van je. Denk nu eens liever niet na over morgen.
    Kijk niet steeds weer die bosrand van gisteren na, bramenplukker die je bent zoals vroeger maar nu. Maak even geen onderscheid tussen een wie en hoezo en de kans op anders.
    Doe in je hoofd uit de lamp, hoor wat er is, ademt en ritselt, kwaakt in de kikkers.
    Leef met je lichaam van nachtwind de koelte.
    Geeuw je een gat in het hart en proef het zo rood als sap van bramen. Wees langzaam door vogels gezongen het wordende licht."

Tot heel gauw, xx, d

• 03 Mei 2011 - 20:24

Eva ......:

Lief ik houd van je !!!!!!

Laat ons de slak eren .....
    die de vreugde kent in ....
    zijn eigen tempo van ......
    het leven te genieten .....
    rode zwaai evááááááááááátje
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX