hemel op aarde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu hemel op aarde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu

hemel op aarde

Door: gienie

Blijf op de hoogte en volg lotus

17 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

3dagen in de jungel de grens birma
en het is bloed heet 39,c

eerst uitwaaien heerlijk met een boot een uur over de rivier de RIVER KWAI en daarna slapen op houten hutten op het water
Mon zo heten de bergvolken die daar wonen en "verbonden "zijn bij dit project allen werken ze op het resort, en het dorpje kun je bezoeken, de wereld staat af en toe echt even stilals je hier bent.

Zo mooi duizenden bloemen hangen aan de flonders, sterke stroming in de rivier, eindeloos stil en s`nachts zo donker.alleen de maan en de rivier.........

cultureel erfgoed is ook in die streek we hebben natuurlijk ook de overblijfselen en de gedenk monumenten van de zinloze GREAT PACCIFIC WAR bezocht
deaanleg van de Birma spoorlijn, gedenksteen van de gesneuvele militairen , en de doden 1000den die aan de spoorlijn werkten
De Thaise mensen onderhouden alles zo netjes en met respect, en regelmatig zie je film ploegen uit alle uithoeken van de wereld om dit vast te leggen.

En de Hell FIRE PAS,, uitgehakte rotsen om er een spoorlijn aan te leggen, je wordt wordt stil van, wat heeft zich een ellende afgespleeld op steen worp afstand van je "vredige "plek in de rivier.

waanzinnig wat macht met een land kan doen, met een bevelhebber van de strijdmachten, uitbuiten en valse beloften en alle mensen die als gevangene naar de Birma spoorlijn moesten gaan, jonge jongens, maar vooral het zinloze ...

Na even schakelen en de boekjes nog eens nalezend op de veranda met een glaasje limo ha ha { want ja tis ook vakantie}
hebben we ook weer
Geweldige leuke mensen ontmoet, borrel op de verande in de hangmat voor de huisje
top top top,

maar na alle rust was er meteen de stress van de FILE`s in BKK net 10 min voor vertek kwamen we als hijgende hertje zo vanuit de rust weer in de echte wereld zware kilo`s op de nek en rennen naar de trein, maar was wel weer een ervaring hoor.

Nu zijn we vanmiddag aangekomen in Chang Mai in het Noorden
Meteen naar de tempel want morgen is Boeddha dag en zijn er veel ceremonies en drukte voor de boeddhisten
Wij zijn gezegend door de monnik,bij de vrouwen { die hij niet mag aanraken } laat hij een wit bandje in de handen vallen, die knoop je om je linker pols, betekend GOOD LUCK, en lang leven.
De monnik spreekt zn zegen uit en sprenkelt water over je hoofd,
Een hele bijzondere ervaring,

Nu zit ik met mn eigen Laptop !!!! in de lobby van het hotel
helemaal happy ,
maar voel me ook gespleten MAMA mijn mooie dochter
Tamara is vandaag jarig 25 jaar en zit MOEDERZIEL alleen
thuis in Nederland
Boaz in Curacao en Wij in Thailand
zo oneerlijk verdeeld !!!
maar we maken het goed lieverd en iedereen zal vast iets liefs voor jou op deze site aan je schrijven

We hebben je net aan de telefoon gehad en gezongen

lang zal ze leven lang zal ze leven....

Onze was is net weggebracht 1 euro en alles komt choon en gestreken terug heerlijk ruikt alles weer fris ha ha ha
je zal maar in die wasserette werken pffffffffffff

ik hou het kort deze keer we zijn bijna een week in Thailand en hebben al weer zoveel gezien, gedaan en gereist verslavend en zo spannend
luf joe all
xxx

ps foto`s plaatsen lukt ik wordt steeds handiger

• 17 Februari 2011 - 12:46

Nathalie:

Super leuk even weer wat van jullie te lezen. Jullie vermaken je nog steeds heerlijk... Wij genieten hier ook want het zonnetje schijnt echt heerlijk weer lekker buiten zitten op het balkonnetje.

Tamara gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je ondanks dat je mama, zus en broertje verder bij je vandaan zijn je toch een mooie dag hebt.

Lieve groetjes Nathalie

• 17 Februari 2011 - 12:50

Theo:

Gefeliciteerd daar!

• 17 Februari 2011 - 13:20

Nicky:

Fijn om even weer te lezen hoe het jullie de afgelopen dagen is vergaan.
    Had het ook al even in het vorige berichtje gedaan maar nogmaals gefeliciteerd met de dochter en zusje.

Tamara:
    Ook nog maar even via deze site. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En maak er ondanks dat je mams, zus en broertje er niet zijn een hele leuke dag van.

Een lieve groet van ons allemaal uit het zonnige Almelo.

• 17 Februari 2011 - 13:46

Jeanine:

Wat heerlijk om een beetje mee te mogen genieten.
    Tamara gefeliciteerd!
    Gr. Jeanine

• 17 Februari 2011 - 16:31

Greetje ....eva....:

Ik hou van je !!!!!....Evaaaaaatje xxxx

• 17 Februari 2011 - 20:00

Riekje...:

Daaaaag Lieverds.....
    Gefeliciteerd met je dochter en zusje,
    (al reageer ik niet),ik leef wel en lees wel met jullie mee....
    liefs van mijxxxxxxx

• 18 Februari 2011 - 00:45

Teleurgestelde Tammi:

euhmmmmmm gezongen????????? nou niet tegen mij hoor, heb heeeeeelemaal geen zangstemmetjes gehoord! hahahhahahhahaha

ik vond het fijn jullie gesproken te hebben! en hou van jullie, heel erg veel!

en bedankt allemaal voor de felicitatie's..
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Februari 2011 - 10:41

Hèlen En Jan:

Weer genoten van jullie verslag. Fijn dat jullie elke dag zo genieten. We hadden al een kaart naar Tammie ge-
    stuurd maar via hier nogmaals vanharte
    proficiat. En voor Lotus zelf alvast ge-
    feliciteerd met de dag van morgen 20.
    Veel plezier verder en we zien uit naar
    het volgende bericht.
    Hèlen en Pa.