En daar gingen ze weer verder...met de trein - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu En daar gingen ze weer verder...met de trein - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu

En daar gingen ze weer verder...met de trein

Door: gienie

Blijf op de hoogte en volg lotus

28 Februari 2011 | Thailand, Hua Hin

Vanavond avond { maandag } gaan we met de nachttrein dieper naar het zuiden , en hopen daar morgen{ dinsdag} vroeg om 0.500 uur aan te komen, we gaan dan van de zee weer naar de bergen en het regenwoud, het zal een hele overgang zijn,
Kweet niet of dat leuk is, omdat de zee en vooral de zon zo heerlijk is, maar kweet eigenlijk uit ervaring dat juist op zoveel verschillende plekken te zitten een reis nog spannender wordt, en nog meer inzicht geeft , hoeveel verschillen in mensen cultuur en natuur er is in dit immense land zitten

Neem nou gisteren, we hebben de grote Boeddha op de berg gezien,
Die had ik met mn supergave telelens natuurlijk al lang gespot vanaf mn heerlijke ligbedje, met dik matras en parasolletje,Leek best wel dicht ,bij Leek best wel heel interessant, om eens te gaan bekijken,
Zo gezegd zo gedaan goed voorbereid gingen we vanmorgen na het ontbijt op pad, maar de broeierige warmte deed ons na een paar honderd meter meteen plan B in werking te stellen , namelijk de Pick up truck die ons netjes voor 0.20 bathjes naar eind punt naast de berg bracht{€0,50}.
Pickupje was best al wel heel vol, dus was het nog een hele toer om niet kijkend ,niet aanrakend niet starend en , vooral niet aanwezig te zijn, en intussen in zo`n achterbak te staan/zitten/hangen.
Dochter bungelde ergens op de tree plak, maar gelukkig kwamen we tegelijk aan . Even zoeken welke kant we op moesten maar wat een geweldig , strak blauwe lucht en uitzicht op azuurkleur zee de vissersbootjes in de hoek van de baai,
De Boeddha torende hoog boven de zee uit TADAA……….ja zo had ik hem ook doormn telelensje gezien, maar waarom ze dingen altijd OP een berg moeten bouwen???? Is me eigenlijk een raadsel
Want als je een berg op moet , moet je altijd TRAPPEN op en dus ook al bouwmateriaal moet dus naar bovengebracht zijn, tuurlijk hoort dat bij het deel van opofferen en jezelf wegcijferen voor het nobele goede doel, maar toch Mama is geen monnik he???
Maar ineens liepen er aapjes met ons mee naar boven en halverwege de bult zaten ze te vlooien en waren ze ander rottigheid aan het uithalen. Wat een verassing
Een wijze spreuk die ik nogal eens voor mezelf gebruik komt ineens naar boven dwarelen
DE WEG ER NAAR TOE IS MINSTENS NET ZO BELANGRIJK ALS DE BESTEMMING !!
Ineens was er rommelende lucht { onweer?} een enorme bui die even flink huis hield, maar vanonder de party tent, op het strand was het een prachtig gezicht, en het mooie is dat het gewoon warm blijft,
Na de bui rook het heerlijk, de magnolia en hibiscus en sering staan in volle bloei, zoete luchten vulden het strand Na een drankje ON THE BEACHE beginnen we aan de terug tocht ,deze keer heel romantisch over het strand langs de water lijn van de terug trekkende zee, maar na een uur in de brandende zon was de romantiek ver te zoeken
Het werd steeds stiller op ons strand ha ha
Gelukkig stond EAP op ons te wachten, waar waren jullie nou ik dacht vanmorgen nog, ze komen toch wel??? we kregen meteen de VIP behandeling , want ze had ons erg gemist ja ja , wij noemen dat KLANTEN BINDING
Maar EAP is echt erg aardig ,Ze keek naar onze arm waar een mooi armbandje bungelde met GOOD LUCK , knalkleurtjes en een kraaltje, gekregen van de Monnik op de boeddha berg, Och jullie zijn bij de Boeddha op de berg geweest , das ver lopen zei ze nog, ze maakt meteen wat te eten, en de bekertjes limo stonden in no time op onze tafeltje, na onze gevoelige huidjes goed opgenomen te hebben kregen we meteen 2 parasolletjes.

Ach wat een schat, als jullie morgen nou een beetje op tijd komen, reserveer ik de mooiste plekken voor jullie, is goed lieverd zeg ik , zet de stoeltjes maar neer, maar morgen avond gaan we met de Nachttrein, och nee gaan jullie weer weg??
Nou ben benieuwd wie erg morgen staat te janken ha ha , want je sommige mensen zitten direct in je hart!!

De foto`s zijn natuurlijk spectaculair, maar we kunnen ze niet plaatsen evenals dit verslag voorlopig niet
Kweet niet wat onze hotel manager voor Filmpje op het internet naar binnen heeft getrokken ?? maar het ligt er al dagen uit en alle foto staan op m’n laptop en uploaden via betaal internet duurt zolang dat je slaapzak mee mag en meestal het licht al vast uit gaat.
Omdat ik heel ZEN ben,{ lees heel ontspannen en relaxts} en na het douchen mijn voetjes na alle lange wandelingen van vandaag maar eens extra verzorgt had het crème en dikke sokken, mijn haar na alle droogte maar eens in de crème had gezet, en het lijfje ontdaan had van zand en nadere narigheden en ook die in de body lotion had gezet, was het best een raar gezicht om alles in één keer zonder in de lach te schieten te aanschouwen
Maar zoals ik al zei ZEN ZEN en nog eens ZEN’
Dus ik zo naar benden op mn allervriendelijkste vroeg ik, : zegt jongentje van de balie, Mama heeft geen internet en dat vind ze niet zo leuk , want ja ik heb 2 verhaaltjes voor het smachtende thuisfront klaar en hele gave jaloers makende fotootjes , dus komt er nog wat van ???
T`Jongentje , had al dagen geen boe of bah gezegt als wij net in het THAIS groeten binnen kwamen , keek me aan en zij zomaar één hele volzin in straks Engels
PROBLEM !!!
Je en??vroeg ik en kijk nu werd het moeilijk want een Thai wil je niet graag teleurstellen, Hij pakte z’n agendaatje van de balie, zoon 3hoekig ding, met een spiraal keek er op en zei
NECT MONTH…………..en lachte zijn tanden bloot, geheel tevreden met de oplossing
Ik droop af met dikke sokken en handdoek om het hoofd, gelukkig hadden we nog drank en een goed boek.
oja en natte kleren, we hebben wel drank maar geen blik opener, dus de "OUD HOLLANDSE sleutelgat methode passen we hier maar toe, Maar op één of anderen manier gaat het steeds mis en spuit het Goddelijke vocht alle kant op de kleren en ook de gang in , waar camera’s hangen ha ha ha PROOST!!
Ik weet dus niet wanneer ik dit kan plaatsen , op het project is geen internet zover ik weet, wel in de dorpjes in de buurt, maar moet je niet veel bij voorstellen

ZEN groeten, en DIKKE KNUFFELS,
NAMASTE liefs ONS xxxxxx