aangekomen op project - Reisverslag uit Phato, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu aangekomen op project - Reisverslag uit Phato, Thailand van lotus - WaarBenJij.nu

aangekomen op project

Door: gienie

Blijf op de hoogte en volg lotus

05 Maart 2011 | Thailand, Phato

Na een lange en vermoeiende reis met deze keer alle extra bagage kwamne we om 6 uur in de ochtend aan op verlaten station, de op-
haler had zich verslapen en na 2 uur wachten kwam de pickup truck.
een mooie maar erg koude tocht door de bergen, koud??? dat waren we ff niet gewend, maar nu weten we als erg
smorgens een dikke mist over de bergen hangt, is het afhangelijk van de tijd waneer het optrekt.
Hoe eerder Hoe warmer....
en ja in de loop vd ochtend steeg het kwik wederom tot 38.c
HOT dus................
Het ontvangst was warm een prachtig gedekte tafel met uitzicht zo mooi!! een heerlijk ontbijt stond klaar
samen met nog 3 andere dames uit holland zijn we die morgen aangekomen {werkvakantie voor 3 weken } .
Omdat ik nog paar dagen met Sharon hier zit. hebben wij een bungalowtje hoog tegen de berg aan
Efeting huisje schattig met veranda kleine deurtjes met luikjes,een gekko op het dak en prachtige planten,
Er is ook een project met ECO bouw klei huisjes ontwikkeld door BAU.
Alles ziet er geweldig uit, net een botanische tuin.
Het project ligt erg afgelegen, maar als je BAAN huis FARRANG buitenlander zegt wordt je volgens mij zo weer thuis bezorgt . dus das fijn om te weten
We kijken onze ogen uit {ook s`nachts ha ha} van alle nare beestjes die door de klamboe op ons bed komen , de gekko op ons dakje die ons luidkeels begroet als we komen, de kikkers krekels en alle vreemde andere geluiden die we niet thuis kunnen brengen Niet zo goed geslapen,deze nacht , ook altijd even weer wennen aan klimaat het aarde donker zijn ,en alle overweldigende indrukken
De eerste indruk is top, de mensen zijn erg gedreven en lief en werken met hun hart.
Thaise liefde en doorzettings vermogen maken dit tot een heel speciaal project heb ik al wel door
Te veel om in één keer te vertellen maar dat gaat nog komen
De koffers met alle meegenomen spullen zijn, even in kantoortje gezet omdat Roos de andere eigenaar nog in BKK is, en dat gaan we samen uitpakken net zo leuk
We hebben 5 hele bijzondere dagen gehad met een climax op gisteravond
Samen met Bau van het Eco bouwen project naar Brima geweest voor mn Visa met de boot klein uur varen door grens posten ,immigratie ,diensten, vissers boten ,wat een belevenins
Daar het schrille contrast van het arme land opnieuw kunnen zien en ervaren,
Dagje samen naar de rotsen en watervallen geweest LIFTEND!!!! naar het bos zon de rivier, lunch paketje mee in banenen blad { ZONDER CHARLIE } deze keer zo jammer he...
maar weer smullen met je voeten in de rivier en je billen op de dikke stenen.

Ranong een mooi stad naar de HOT SPRINGS geweest en een verwarmde vloer waar iedereen in het plastick gewikkeld ligt om te zweten cq af te vallen maar ja dat hebben wij NIET nodig ?? toch ???
voeten baden en toen naar de CANNION
hoog gelegen meer met 1000den grote vissen die erg enthousiast het voer opaten,Wij in tussen een sapje onder de boom op een bankje en wat lekkere koekjes uit het dorpje gekocht, gewandeld en naar een brandende plantage op de berg staan kijken,
wat een warmte en kracht heeft vuur toch en wat gaat dat snel!!!
samen naar de markt geweest en lekkers geproeft die we normaal niet zouden kopen en ook veel geleerd van Bau en Ingrid
De laatse dag samen met de andere dames naar de markt ik inkopen omdat ik voor alle gasten en staf het buffet ging maken
VOELDE ook speciaal hoor immers de laatse avond van Sharon hier.

Had Garnalen met knoflook gemaakt , gebakken visjes,lemongras sallade, zoet zure kip met veel groente en fruit en rijst
alles was schoon op
daarna tijd voor borrel en muziek !!

Bau en Pipa spelen geweldig gitaar en Jack allerlei andere instrumenten voelde me ff 16 jaar kampvuurtje, hevig in love, dromend over het leven, Hotel Calliforia,
enz enz
Er werd een moment stilte gevraagd omdat Yazou { japan } Susy { france} en Sharon {ned} dit weekend vertrekken
een mooi lied over vertekken met het vliegtuig en niet weten waneer je elkaar weer ziet
Dikke keel..................

en nu voel ik me even heel allenig
Sharon is net in de bus gestap en reist ruim 200 kilomter naar beneden om daar vervolgens naar BKK te vliegen en dan vannacht om 3 uur verder naar Amsterdam
EEN HELE LANGE REIS
maar het ontvangst commité zal er staan
VIND HET HEEL FIJN OM OP REIS TE GAAN zei ze EN OOK HEEL MOOI OM THUIS TE KOMEN EN ZO IS HET MAAR NET............
ikvoel me beetje ontdaan nu beetje niemand land , maar komt goed hoor, meestal helpt het als ik even ga schrijven { of janken } OF ALLE TWEE
ik ga zo naar de kliniek, heb een rare wond op mn been en vertouw het niet,
de dokter is nu aan het eten en ik wacht even in een hokje met internet an de overkant van de weg
Ingrid gaat zo mee on te helpen en te vertalen
Ik ben omringt met lieve mensen dus geen zorgen
Hou van jullie en tot gauw internet is wat trager in ingewikkleder om bij te komen , alles erg afgelegen .maar we keep in touch
LOTS OF LOVE
gienie

• 05 Maart 2011 - 08:30

Nathalie:

Lieve Gienie,

Wat weer een mooi verhaal.. En wat moet het inderdaad even moeilijk zijn om daar alleen achter te blijven zonder Sharon maar volgens mij heb jij je draai daar zo gevonden en ga je nog een leuke tijd krijgen en ben je straks weer een hele ervaring rijker.

Ik blijf je verhalen volgen en stiekem ben ik toch wel een beetje blij dat Sharon weer terug is en ik weer gezellig met haar kan afspreken (theeleuten) ook al zien we elkaar niet vaak toch hebben we het altijd erg gezellig samen. En blijft zij mijn allerbeste vriendinnetje.

Lieve Gienie heel veel plezier daar, werkse en geniete van alle mooie dingen die op je pad komen. Ik blijf je volgen en hoop nog veel mooie verhalen te mogen lezen.

Lieve groetjes en een dikke knuffel
    Nathalie

• 05 Maart 2011 - 08:59

Ron En Hanneke:

Nou je voelt je alleenig, maar in gedachten zijn er heel veel mensen bij jouw!!!
    Geniet ervan!!!!
    Doen we ook van jouw verhalen!!!
    Dikke kus uit Nijverdal

• 05 Maart 2011 - 09:05

Sabrina:

Heel veel sterkte met het allenig zijn, is zo weer over hoor, even lekker van je af brullen en zielug zijn en tis weer klaar voor de komende weken!! Meid, je krijgt de tijd van je leven en menig zal er jaloers op zijn (waaronder ik, wou dat ik de moed en het lef had, maar denk dat het net iets te warm is daar voor mijn tere gestel). Geniet ervan, je hebt als je 80 bent nog heel wat verhalen te vertellen!

Dikke kus
    Sabrina

• 05 Maart 2011 - 11:04

Pluis:

Fijn dat je in goede gezondheid aangekomen bent op de plek van bestemming. Sterkte met het alleen zijn maar... je weet waar je het voor doet. En trouwens jij pakt zo de draad weer op! Ik ken je toch!! Nog 2 maandjes genieten! liefs van ons.

• 05 Maart 2011 - 18:26

Mariet En Ria:

Lieverd, fijn dat je er bent en ja jammer dat Sharon weer terug moest. Je gaat het redden en het komt goed, je kunt het. Wel goed op jezelf passen (maar er wordt goed op je gepast). Geniet van alles en we lezen je verhalen elke keer weer.

liefs en knuffels

• 05 Maart 2011 - 18:49

Nicky:

Hoi lieve zus,

Hoe is het met de wond op je been nu? Hou ons wel even op de hoogte he.
    Wat vonden ze de inhoud van de koffers?

Het zal wel weer even wennen zijn zonder Sharon maar zo te lezen heb je ook al weer fijne mensen om je heen waar je mee gaat werken en optrekken.
    We wensen je heel veel plezier met je uitdaging.
    Liefs en kus van ons allemaal uit Almelo.
    XX

• 05 Maart 2011 - 21:42

Riekje..:

Daaaaaag Lieve Gienie,
    Heel veel sterkte met je been...
    en hier in zuutem denken we aan je ...enne nog maar twee maandjes...
    liefs mij.xxxxx

• 06 Maart 2011 - 15:18

Hèlen En Pa, 6 Mrt. :

Aan alle goede dingen komt een einde, maar in jouw geval is het ook
    een nieuw begin.Fijn dat jullie z'n fij-
    ne reis hebben gehad. En nu met fris-
    se moed aan je volgende klus begin-
    nen. Veel succes daarbij. We hebben
    genoten van jullie verhalen en we zul-
    len Sharon nog wel eens verder uitho-
    ren over jullie avonturen.H+P Almelo

• 09 Maart 2011 - 19:59

Willem:

hallo Ginie
    wederom een bijzonder verslag hoor! ik wens je veel plezier bij het vrijwilligerswerk. zorg dat je been gauw bij de dokter komt, dat is maar eng in die landen!
    is de doos met spullen al aangekomen?
    dikke kus van Willem